Varför glömmer man bort det man mår bra av?

Det undrarjag ofta. Varför ligger man hellre i soffan och äter naturgodis tills man vill spy än att springa en mil på bandet ? Efter milen är man ju både skönt trött, avslappnad och kan med gott samvete äta vad som helst..
Och eftersom man känner sig duktig fortsätter man ju ofast med det. Inget godis.. det blir kesella eller keso, frukt och nötter.

Jag är sjuk. Jag får inte träna. Jag har druckit te med ingefära och citron. Sen dippade jag popcorn.. och nu är jag igång med datorn på magen. Jag borde ha sparat popcornen, och datorn borde vara släckt.

Jag ska börja göra mer saker som jag mår bra av. Det är dumt att tro att man mår bra av det som gör en lycklig för en liten stund. Ändå dras man till det hela tiden. Shoppa en onödig tröja.. shoppa tio till. Jaha var tog lönen vägen? Undra vad han gör 03 en lördagsnatt. Hej ångest söndag.
Umgås med energitjuvar istället för de som ger mig energi. Ta bort prenumerationer på FB. Har precis förstått hur man gör. Det man inte vet.. mår man inte dåligt av. Och ta sig själv i första hand. Tycker man om sig själv gör oftast andra det också. Och tro inte att människor ändrar på sig.. antingen accepterar man, eller så låter man dem vara.

Hoppas tet hjälpte, imorrn väntar ett mördarpass på jobbet. Sedan sätter jag mig på tåget till sthlm.
Åh, jag har saknat sthlm.

xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback