Dag 05 - Vad är kärlek?

Det skulle jag också gärna vilja veta.. Jag tror att det är så olika för olika människor. En del har lätt för att släppa in den o ta den till sig. Andra är mer försiktiga, och vissa vill inte ha den alls.
Kärlek kan vara mellan två personer. En familj. Vänner. Till djur, eller ett par skor (?!). Okey, man kan inte jämföra kärleken till familjen och mina pistols, SÅKLART. Men jag känner kärlek till båda.. det gör jag.. haha.

Mina största kärlekar i livet just nu, det är familjen nr 1. De är min trygghet och de som gjort mig till mig. Sedan kommer mina vänner som gör livet värt att leva. Jag trivs väldigt bra med den kärleken jag har. Men jag är väl som alla andra och söker nog den där svåra kärleken som man bara kan ha till en person. Och när den personen känner samma kärlek tillbaka. Alla har lika stor chans att få den tror jag.. men alla väljer inte att ta den till sig. Jag är ganska feg när det gäller sånt. Antingen tar jag en omväg, den längsta eller den alla krokigaste vägen. Eller så får jag tunnelseende och vägrar inse att jag tagit fel väg. Ja, hitills har jag haft otur vad det gäller sådan kärlek. Och det är mestadels mitt eget fel. För att jag varit feg.
Men tillslut kommer även jag att hitta rätt, det vet jag.

Just nu har jag all kärlek från vänner&familj, och mår fantastiskt bra.. så jag ser den där lilla extra kärleken som en bonus ifall den skulle dyka upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback