Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat?

Jag är en riktig tacoknarkare. Jag kan ha en sådan tacoabstinens ibland alltså. Helst äter jag det ihop med vänner. Det är lika socialt som att röka. Men ibland slänger jag ihop en tacobuffé åt mig själv också. Det blir ju matlådor i dagar efteråt. Det går ju att byta ut ingredienserna och variera. Från köttfärs till kyckling. Avocado eller gucamole. Ost eller cheddardipp. Banan är ett hett tips.
Jag bjuder gärna på tacos.

Sedan har vi min paradrätt, Flygande Jakob. Jag gör den inte allt för ofta eftersom jag är rädd att tröttna. Och jag måste stolt säga att jag fått lämna ut mitt hemliga recept till flera olika personer.
Det går ju även att byta ut ingredienserna i denna rätt. Man kan välja nyttigare alternativ som att ha lätt matlagningsgrädde, kalkonbacon istället för vanlig bacon, cashewnötter istället för jordnötter. Brukar även ha i morötter för att det är gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback