Dag 02 - Min första kärlek

Vad är kärlek? Ibland tror jag att jag vet, och ibland väntar jag på att det ska hända. Jag har nog haft några riktiga förälskelser, det vet jag. Men sådan kärlek som man kan dö för, det har jag nog inte kännt.
Det finns dom som funnits med i bilden längre perioder.


Han som jag aldrig trodde skulle se just mig. Han gav mig två mycket nära vänner.


En annan förändrade faktiskt mycket av vad jag är idag. Jag blev blind och såg bara han. Det gav mig väldigt dålig självkänsla och en annan syn på min kropp. Sedan desss har jag haft problem i perioder. Men det har funnits människor runt mig som hjälpt mig att hitta rätt. Men det var helt klart en förbannat stor förälskelse som höll i sig i flera år.


Och så har vi han som var den bästa killen man kan få. Vi var ihop periodvis. Och stöttade varandra när vi hade andra. Blev ihop igen. Och till sist sa vi att vi skulle gifta oss när vi blev stora.
Jag tror att vi visste att vi inte var kära egenltigen, men tyckte helt enkelt mycket om varandra ändå.


Jag har haft flera galna förälskelser. Man vet att det inte kommer att hålla i längden, men det struntar man i ändå. Man är bara uppe i nuet och kör på. Men en sak är säker. Jag kommer aldrig mer låta någon leka med mig på det sättet jag varit med om.
Jag har blivit stark av erfarenheter och väntar fortfarande på kärlek. Jag vill ha han som fyller i mina hål. Man ska komplettera varandra. Ha kul och skratta mycket. Känna sig stolt att han vill ha just mig. Och pirret i magen, det vill aldrig riktigt försvinna.



xoxoxo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback