Äntligen klar, min operation.

Då var det över. Trodde jag. Big no no! Det värsta kommer nu.

Jag ska väl vara ärlig nu, och säga att jag opererat mig. Jag har gjort en bröstoperation. Antar att de flesta förstått det, även om jag inte skrivit det rakt ut här i bloggen.
Det är något jag funderat på länge. Men en dag så bestämde jag mig bara. Jag har förberett mig på det här sen i Januari då jag började kolla upp kliniker.

Bokade en tid i Örebro. Men efter en del researchande så kollade jag upp andra kliniker i sthlm istället. Jag hade hört mycket positivt om Proforma Clinic. Kollade upp deras kirurger och bestämde mig för Michael Olenius som är klinikens ägare. Jag bokade en konsultation hos honom som jag fick vänta en evighet på. Efter några dagar bokade jag även en operationstid. Jag kan inte bara ta ledigt från mitt jobb hur som helst. Och jag kände mig väldigt säker på honom, trots att jag inte träffat honom än.
Och visst, det stämde efter konsultationen. OP-dagen var 5:e april.

Själva operationen gick kanon. Alla var helt underbara. Har aldrig blivit sövd förrut, och det var faktiskt grymt skönt. Michael kom in o pratade med mig på mitt rum innan. Efter det kändes det helt lugnt.

Delade rum med en jättegullig tjej som opererades precis innan mig. Och det var en himla tur. Vi pratade hela tiden, och det var skönt att ha någon där som precis gått igenom samma sak. Det var jättebra roomservice.. vi fick mellanmål, middag och frukost. Och de fanns till hands dygnet runt.

Dagen efter fick vi varsin sport-bh .. ska köpa en ny så fort jag orkar.
Sedan ringde dom en taxi. kliniken står även för alla resekostnader.

Nu bor jag hemma hos Mathilda fram til fredag. Hon hade lagt choklad och boxar i sängen när jag kom hem. Jag har dom allra bästa vännerna!
Mamma&pappa&Filip kommer på fredag. Då ska ja bo med dom på Innedal över helgen. Det ska bli skönt att de kommer. Känner mig som en gammal kärring med snygga bröst... haha.



Receptionen.



Min kirurg michael.



xoxo

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria O

Skönt att allt gick bra! Hoppas du blev nöjd med resultatet också :-)

2011-04-07 @ 10:42:02
Postat av: Natasha

Hej där tjejen!

Hörde ryktes vägen att det var på G, Kul! Jag är riktigt "glad för din skull" eller hur man uttrycker det, vet hur många gånger man vänder o vrider på det innan man tar klivet. Tro mig, du kommer inte ångra dig :) Bästa investeringen du kan göra! :)



Lycka till o krya på dig! Krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback