Happiness

Idag fick jag reda på att en utav våra kunder inte finns längre.
Hon gick bort förra veckan.
Jag har ju vetat att hon varit sjuk. Men har ändå inte förstått hur allvarligt.
Hon pratade ju? Och rörde sig som alla andra. Utseendet var trött och hon kämpade antagligen.
Ingen vill ju visa sig svag.Precis som jag, idag. När jag fick reda på det. Inte gråta inte gråta, tänkte jag.
Och jag lyckades. Isället fick jag mig en liten tankeställare.
Ta vara på vardagen bättre. Uppskatta småsaker. Och bestäm dig för att vara glad.
Det kan man faktiskt välja själv.
Vissa dagar känns bättre och sämre än andra.
Men egentligen är det ju jag som bestämmer vad jag vill vara.

 



Jag ringde mormor ikväll. Hon har alltid varit någon som betytt och betyder mycket för mig.
Sedan pysslade jag om mig själv med mask och inpackning.
Lagade mat och tittade på min dagsshopping.
Imorrn ska vi till Lager 157 på "vipkväll". 50% på allt, och det som redan är billigt.
Julklappar.
Helt slut efter massagen idag. Lövely!


Kommentarer
Postat av: Johanna

fina bilder!

det är hemskt när någon går bort, jag börjar alltid att tänka på döden då, att mina föräldrar inte alltid att kommer att finnas kvar, såna saker. Hemskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback