Back in the days

Grattis bror.. 16 år! Får köra bilen och o allt. Kommer att vara först med körkort av oss två för det andra. Men jag kör cykel, och det fungerar alldeles utmärkt. Även om jag har lite smått panik över att min avklarade uppskrivning kastas i sjön inom några mån. Men vad gör det `? Det är förjäväligt dåligt av mig.. Ja veeet. Leif och jag som körde så att det rykte den där snabbkursen. Jaja..
Och jag som trodde att min bror inte huniit fylla så mkt. Jag sa typ ; Filip vad fyller du? 14?!.. stackare. Jag hinner inte med.

Börjar faktiskt bli gammal. Det var ju inte länge sen som mamma hämtade mig tittandes i kors och med smink i hela ansiktet som 14-åring. Utegånsförbud en hel sommar.
Men jag var smart då.. Jag bjöd hem kompisar till mig istället. Tältade på trädgården och försökte rymma på natten.. Det tyckte iaf jag var en bra idé. Inte Anna-Maria.. hon var mycket smartare än mig kanske.
Jag var egentligen väldigt osmart på den tiden om man tänker efter. Jag blev alltid påkommen med häxblanding och 2,25 cider från den blå kiosken i skranta. Så jag tar tillbaka de där första.. Fast dom tiderna är ändå otroliga minnen som jag älskar..

Stranddagarna. Det var ju höjdpunkten på sommarlovet! Hångelfest! Hångeltävling. Vem kunde bli av med dom gröna plastarmbanden runt handleden först  ? Varje kille märkte vi med ett armband. Sjukt.. Och jag vann.
Hemmafesterna.. Då polisen kom. Glas splitter fladdrade i luften och folk blev misshandlade. En del drack hembränt och andra vodka explorer. Cube var också en favorit..

En skolavslutning firade vi i skogen.. vid vattnet. Polisen jagage oss. Och Anna-Maria bröt foten. Den sommaren var kryckorna hennes närmsta vänner. Vi kallade henne för bördan. Haha.. nej då illa var det inte.. Men nu när man tänker på de så skrattar man.

En annan grej som jag kommer ihåg starkt är när vi näckade för hela KB-laget. Vi fick inte vara med på grabbkväll den kvällen. De eldade nere vid näset.. Vi låg gömda i buskarna. Vi sprang rakt ut i vattnet, med bikinisarna i handen. Tur att det var ganska mörkt. Smått chockade killar stod på stranden kan ja säga..

Vad jag saknar denna tid. Då dagarna såg då olika ut.. vi badade på nätterna, festade ute eller på någon husfest. Lagade mat ihop, drack te ihop, och sov ihop. Hånglade runt och smög med alkholen på dom konstigaste ställena. Nytt och spännande. Nu vill ja inte bli äldre!

Kraam



Towerbeach


Näset


Myskväll hos mig


Kräftskiva

Fest


Fest 2. Oj då...


Innan stranddagarna


I min hall


Emelies moppe


Sara o Lotta.. tequila


Kalkstensbrottet


Festfest


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Haha vad sentimental jag blir:P

fan vad roligt att läsa...sicken tid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback