Nystart på bloggen igen! sommar & vuxen

Jahapp! Då var det dags att börja blogga igen då. Jag har tagit paus ett tag från det riktiga livet.
Fantasivärlden på Napa och den helt otroligt roliga studenten har varit. Jag har njutit varenda minut. Men nu, som sagt.. är det dags att ta tag i livet igen. Jag är ju vuxen och "självförsörjande". Jag har ett jobb i Örebro och ett abonnemang på min nya rosa nalle. Mamma och pappa tyckte att det var dags för mig att sköta mig själv.. Fast det kämpar emot allt vad de har för att ja inte ska lämna dom. Jag är toksugen på att flytta hemifrån. Jag känner verkligen att jag vill det nu. Skönt att ha sitt eget liv. Jag är trött på människor som ska lägga sig i mitt. Jag kan sköta mig väldigt bra själv..


Först och främst vill jag berätta att Ayia Napa var bland det roligaste som hänt i mitt liv. Jag gjorde allt där.. Vi var ute varenda natt och uppe 9.00 varje morgon för att pressa i solen. Oljan på och drinkar vid poolbaren. Toast på Mc mitt emot.. beachparty och barrundan. Vi ägde faktiskt på vårat hotel, Melpo Antia. Vår bartender skämde bort oss så mycket han orkade. Paraplydrinkar i massor och shots i alla färger. Grabbarna varje kväll såklart.. och Blue Moon några kvällar. Jag träffade faktiskt någon några kvällar, men sedan åkte han hem före mig.. lite trist. Take me back to the ocean (tolka det som ni vill). Det sista jag gjorde på Napa var att tatta Julia på handleden, Carro gjorde likaså, fast i nacken! Tack tjejer för den härligaste veckan.

Hemma igen var det dags för att planera för studenten och balen. Jag mådde väldigt bra väl hemma, trodde jag. Feber dagen efter hemkomsten. Men den fick botas med alvedon och alkohol. Ingen bra blandning kanske.. eftersom jag höll på att ramla ut jaguaren på balen. Balen var kul ett tag.. sedan fick jag pina mig igenom några timmar. Mådde skit. vilade sedan några dagar. Det var lugnt med middag i skolan och pyntning av vagnen.. rosa och vita ballonger. Sedan kom finalen då vi sprang ut från Bergslagsskolan för sista gången. ADRENALIN! Jag var jätte nervös innan dörrarna öppnades. Och där ute hittade jag hela släkten och alla tjejerna. De öste på mig med blommor, nallar, champagne mm mm. Sedan skrek vi oss hesa genom stan på vagnen. Drack oss lite väl fulla för kalaset hemma hos mig sen. Men alla var förstående..haha. Jag fick sjukt mycket paket och blommor. Och allt var JÄTTE fint. En ny mob av mamma och pappa var välbehövligt. En digitalkamera av morfar och en hel hög av Thomas Sabo berlocker som ja samlar på.
mer:
- Sex and the city-boxen (från världens bästa tjejer)
- Flippa K koppar
- Champagne glas
- Martini glas
- En stor vit skål med fat
- Kaffe tillbringare
- En hel uppsättning av handdukar och badlakan från Gant
- Påslakan och kuddfodral från Gant
- Ny sax
- Två armband, och två halsband och örhängen
- Ljulykta från itala
- Dricksglas
- Fotvårdskitt (välbehövligt.. haha)
- liten kanna
- kokbok
- köksredskap
- Handduk från Marimekko
- En rosa champagne-flaska, Jameson
- Ett multiverktyg från lethermen
- prestentkort från Ringsströms
- En del pengar
- Lite mer att dricka.. haha
- Stora te-koppar

Fick ett fint blombud på morgonen också.. har säkert glömt en del. Men jag fick så mycket grejer att det fyllde hela vårt bord i matsalsrummet. Blommor finns i hela huset också.. och hela mjukisfamiljen med nallar och allt vad det är finns i mitt nystädade rum. Tack alla för allt! Kommer alltid att komma ihåg den dagen.

Nu jobbar jag heltid i en månad i Örebro. Sedan väntar 6 veckors semester. En sista minuten kanske.. Grebbestad och Gbg. Midsommar till helgen då vi såklart ska göra Grebbestad. Träffa gamla kompisar sen förra sommaren och tokfesta! tar med mig Mathilda och Malin.. Det blir kanonbra!

Nu ska ja vidare till salongen.. Blev ett långt inlägg idag. Mycket att berätta! Kul om någon orkade att ta sig igenom allt. Bilder på events och stuff kommer snart!

Kram J


Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj vad roligt det ar att lasa om dig vannen:) Det hander inte ofta, men nu hade jag tre minuter innan internetcafét stanger. Ta hand om dig Julia! Massa kramar.

Postat av: Frida

Hej Julia! Äntligen en uppdatering! :) Jag ska fortsatta följa din blogg med nöje här ifrån London! Kom snart och hälsa på mig! Massa kramar från Frida

2007-06-21 @ 11:33:45
URL: http://lennartsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

att tatuera in sitt namn är väl ändå lite fantasilöst?

2007-06-25 @ 20:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback