Weekend i huvudstaden

Tog en liten tripp till Sthlm i helgen. Familjen och släkten åkte dit för att min lille bror och min kusin, och min kusins kusin ska konfirmera sig i England i sommar.
Vi bodde på företagshotellet Innedal, rum ägt utav Bofors.

Kunde inte ta ledigt en fredag till från praktiken. Min snälle "boss" på salongen gav mig lite shoppingpengar, väldigt gulligt!
På kvällen hände en kul sak. Min barndomskompis Fredrik (från Sthlm) ringde och frågade om vi skulle ses, så vi tog en fika på Melkan. Vi hade faktiskt inte setts på ca 3 år kom vi fram till.

På lördagsmorgonen åkte vi. När vi var framme träffade jag Emelie på stan. Jag köpte lite kläder och hon en Lv-plonka plus en massa annat. Ganska trötta lunchade vi på Ett litet hak på Grevetureg.
Kvällen blev på Berns med släkten. Vi skålade lite champagne för att ja fyller på ons, hihi. God thai mat blev det också. Kvällen avslutades med en latte på 7-eleven.

Söndagen lunchade jag med Emelie och hennes kompis på Sturebadet. De hade haft en heldag där. Hade jag med behövt efter allt spring på stan. Efter lunchen shoppade jag lite själv, (Shopping är en singelsport). Hittade en trevlig butik på Sturegallerian. De hade just fått in en massa nya DKNY-väskor, men mamma tyckte jag skulle hitta på något roligare, eftersom jag har två DKNY väskor. Så jag köpte en jätte fin scarf från Fendi. Tidigare hade jag även köpt en tunika från H&M.
På kvällen slappade vi på hotellet.

Sista dagen strosade jag runt på stan med familjen. Vi fikade på Gateau och jag köpte ännu ett läppglans från Zara. På Norrmalmstorg köpte jag ett supersnyggt neonrosa påskris (jag har fått rosa på hjärnan). Sedan åt vi på Gallerian, sushi och thai.. igen. Panikköpte ett par svarta skoletter som var riktigt fina och sedan åkte vi hem.

Helgens shopping;
   
Bild 1: Grå tunika med fickor och gråslitna stuprör, H&M.
Bild 2: Scarf från Fendi, TheShowroom.
Bild 3: Grå klänning med fickor och två läppglans, Zara. Svarta skoletter (har bytt ut skosnörena till band), Din sko.
Bild 4: Mitt rosa påskris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback