Från Romantiken till Framtiden

Modet just nu kan man säga är minst sagt utspritt på massa olika århundraden.
Kul att hitta inspiration från förr och även se hur framtiden kan se ut. Jag gillar det romantiska 1800-talet, även om jag inte är en romantiker själv. I romantikens tid skulle känslor, fantasi och naturen vara i centrum. Jag tycker att designerna har uttryckt sig precis efter reglerna som fanns då.


68321-179 68321-178 68321-177
Från vänster;
Marc Jacobs
Christian Dior
Alexander McQueen

Tillbaka till 80-talet...
Neonfärger! Tigthtsen verkar också få stanna kvar. Ray Bans wayfarers är coolaste glajorna just nu, även om de runda brillorna kommer att konkurera, så gillar jag 80-talsbågarna bättre. Har ett par i rött, från H&M dock. Neonfärgade naglar är också något ja ska satsa på eftersom jag inte är så färgglad av mig annars. Rosa detaljer är konkurrent till de röda.

68321-184 68321-180
Emilio Pucci
Emanuel Ungaro


Och "Tillbaka till Framtiden".. Eller rymden?
Jag tänker då på metallic-trenden som är hetast just nu. Sen är det upp till var och en att fega eller våga. Designerna har slagit på stort på visningarna iaf, som jag tycker är roligt. Detaljerna gör det, att se ut som att man är tagen ur en Star Wars film är nog inte riktigt poängen. Balenciagas skor är framtidsinspirerade, men de ser väldigt obekväma ut.. Kanske är meningen att den höga höjden ska göra en snäppet närmare rymden? hehe..

68321-185 68321-186 68321-187
Balenciaga
Gareth Pugh
Rodarte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback