Vårens matchning

image298
I skolan har vi lärt oss om färgcirkeln eller färgstjärnan som den också kallas. Grundfärgerna och vilka man kan blanda osv. Färger som tar ut varandra och komplementfärgerna.. och bla bla bla..
Detta gällde då håret..


Nu tänkte jag ta upp vad jag gillar att matcha för färger i vår..i klädväg. Den mittersta cirkeln är "grundfärgen" sedan är de två andra färger som jag gillar att matcha till grundfärgen. Alltså inte alla på en gång.. även om det också funkar i vissa fall. Glömde att ta med svart och mörkblått, det gillar jag också... men känns inte så "up to date". Även om ja gillar det fortfarande. Ett glatt färgval är den översta med rosa som grundfärg, matchat med antingen gult eller orange. Den ska ja satsa mest på i vår. Jag börjar lära mig färger.. Trodde att jag skulle fortsätta på mitt svart,vitt,grått,beige-tema. Not..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback