Ta "vara" på mormor

Just hemkommen från Öret. Har varit på shoppingrunda med min mormor. Mamma säger jämt att jag ska ta "vara" på henne. Och det har jag faktiskt minst sagt gjort. Jag har tagit hennes burberry-sjal och Ray Ban's. Ca ett tiotal sjalar till, och några väskor. En i äkta ormskinn som är riktigt häftig. Jaja.. nu tänkte jag mer ställa upp för henne. Hon skulle ha dansskor. Och det hittade vi efter en massa om och men..
Sedan hittade jag en påsk-gul klänning med rosett som skall användas på påskafton.

Sedan började allt som min mormor kan göra. Hon började med att skälla på en tant för att hon hängde in en tröja fel på Åhlens. Inte så farligt.. än. Vi åt på Bara Vara som var mysigt. Sedan shoppade vi vidare. Då tappade jag bort mormor och fick leta på Örebros gator. När jag hittade henne var det dags att åka. Köpte en take away på melkan. Tyckte att mormor skulle smaka, och hon smakade med sugrör för att hon har basillskräck. Latten var tydligen för varm så hon spottade ut allt på Melkers golv.. och visade sedan hela vägen hem hur röd hennes tunga blivit av det varma kaffet. Det var mycket trafik på väg hem, och mormor som kör punktligt efter trafikreglerna blev arg på någon som körde förbi henne och gav honom fingret.
Det var min mormor det. Men hon är bäst ändå ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahaha!!! Vilka upplevelser alltså! Låter som värsta super-tanten ju ;)

2007-04-16 @ 09:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback