Färg - ett annat språk

Ibland blir jag knäpp på det, och ibland tycker jag att det är roligt. Om ca 1,5 vecka ska vi ha ett stort färgprov. Ett sånt där fett prov på en hel bok. Jag har noll nerver till prov, jag är alltid lite nervös. Men jag har hört att det ska gå bättre om man är det ? Ja vet inte. Jag vill bara skriva alla tusen frågor snabbt, på en gång och sen gå. Färg är som ett annat språk. Ja menar.. vad är 6/0 ? jo det är en mörkblond naturfärg utan ton. Men vad händer om man blandar 6/0 med 6/4 ? Jo, då blir man lite rödhårig, kopparröd om man ska vara exakt. Hur mkt procent H2O2 ska det blandas i här och där då? Och hur många delar färg och referänsfärg? Vilka färger är motsatser till varandra? OCH var sitter fägerna i färgstjärnan?
Dags att börja om från början av kursen, och läsa grunderna en gång till. För dom ska ju sitta stenhårt i mitt huvud nu. Jag tror att det mesta sitter faktiskt, men jag vill så gärna få ett mycket väl godkänd!

Igår fick vi reda på betyget i hantverkskunskapen. Var på praktik på ett annat hantverksjobb, Zari Ateljé i Degerfors. Där fanns det tusen klänningar, och så såg praktikdagen ut ungefär, prova kläder. Jennifer tröttna efter ett tag, men jag provade och provade.. så kul! Jag skulle vilka lära mig att sy ordentligt. Plus att ja vill ha en riktig symaskin. Den jag harvar på här hemma är inte speciellt bra tyvärr. Jag fick ett MVG för arbetet i alla fall.. efter en del slit (som ja faktiskt tycker är kul).
Även om ja tycker att det är kul, gillar jag inte att andra åker snålskjuts på mig.

Egen företagare ? Om ja nu skulle bli det nån gång så tänker jag fixa nån som kan sköta bokföringen åt mig. Plus allt annat papper-fucking-jobb. Jag är helt dum i huvet på företagsekonomin och min lärare verkar tycka att det är kul att driva med mig. Idag fick jag ett VG på dom där skitbudgeterna.. och jag är så GRYMT stolt! haha
Den 23:e åker vi på UF-mässa. Det ska bli kul. För hur dålig jag än är så ska Jenny och jag göra ett asbra UF-företag tillsammans. Vi ska sätta löshår på folk, och jag tror att det kommer att bli poppis.

Gbg om en vecka.. ska bli så fun! För jag älskar Liseberg och jag ÄLSKAR att åka karuseller. Skol-sm ska också bli kul att se, nästa år ska jag också tävla! Japp, det ska jag!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback