Christmas is all around

Jag skulle vilja vara ungefär 7 år igen. Då var julen så rolig och så spännande. Den första snön var så speciell och man räknade dagarna fram till julafton. Jag fick ett litet paket varje dag, i min paketkalender. Det var dagens höjdpunkt, och kvällen innan gick man och klämde på de små paketen som hängde i kalendern. Varje kväll runt 18 tittade man på julkalendern på tv, och missade absolut inte ett enda avsnitt.
Vi bakade pepparkakshus, gjorde ett stort tomteland och bråkade ALLTID om vad som skulle få hänga i julgranen. På julafton kom alltid en utklädd tomte (jag var alltid lite rädd för honom) och delade ut paket. När paketen var öppnade åt vi gröt. Man missade abslout inte Kalle vid tre heller.
Suck! Jag vill ha allt tillbaka.

-

Som vanligt sitter jag och halvsover, men orkar inte ta tag i att lägga mig i sängen. Dagarna i Örebro är slitsamma och långa. Roliga såklart.. Men att pendla såhär varje dag skulle jag aldrig palla. Jag flyttar dit jag får jobb, och tror att ja kommer att trivas. För flytta ska jag. Jag är inte en sånn som känner att "varför klaga på karlskoga, vi har ju allt här". Jag känner att jag är klar här.. Och att flytta tillbaka när jag blir äldre låter tveksamt.
Dessutom är jag trött på all skit. "Julia is a slut" , så var det ja. Orka.

-

Dagens shopping; En beige pennkjol, en svart babydoll-klänning och äkta mink-päls (lovely). Pälsen har jag letat efter. Det är alltså inte en kappa, utan en bit bara. Men den ska användas till kappa.. hehe.
Pennkjolen är så nice! Och klänningen är underbar. Randi sa att jag inte fick gå på lunch om ja inte lämnade plånboken kvar på salongen, en ganska smart idé faktiskt. Och sedan fick jag höra att jag lätt skulle gå till semi i shopping. Det är värre än värt nu, jag och mina begär.


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback